Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

To παλιατζήδικο......της Κλαυδίας



Η ιδέα της Ρένας για τα παλιά κι αγαπημένα αντικείμενα ήτανε κομμένη και ραμένη στα μέτρα μου.....ξεκινάω λοιπόν με την παρουσίαση ενός μικρού μέρους των παλαιών αντικειμένων που έχω στριμώξει στο σπίτι μου και το έχω μετατρέψει σε "Μαυσωλείο" όπως το χαρακτηρίζουνε οι κόρες μου.....γιατί δεν μπόρεσα να αντισταθώ........στον παλιό καναπέ προίκα της γιαγιάς μου, στον παλιό επιχρυσωμένο καθρέπτη της ΄μακαρίτισσας θείας Ειρήνης, στα δύο παλιά κάδρα της γιαγιάς φερμένα απο τη Ρωσία το 1920....
Ούτε στην παλιά συρταριέρα της γιαγιάς αντιστάθηκα και την τοποθέτησα στο σαλόνι μου, στην είσοδο μάλιστα αφού την περιποιήθηκα απο τις κακουχίες των 80 ετών που κουβαλάει,,,(τρίψιμο με γυαλόχαρτο, αντιπαρασιτικά, βερνίκι κλπ) και επάνω της τοποθέτησα οικογενειακές φωτογραφίες, παλιά μπρούτζινα διακοσμητικά, τη λάμπα πετρελαίου της γιαγιάς απο λευκή οπαλίνα, το μπρούτζινο λαμπατέρ που αγόρασα απο το Μοναστηράκι, δύο παλιά κηροπήγια απο αλπακά κλπ....
Το μικρό καρυδένιο τραπεζάκι , έδωσα μάχη για να το αποκτήσω, γιατί το διεκδικούσε μία συγκάτοικος του θείου του Τιμόθεου....το περιποιήθηκα βεβαίως με τριψίματα και λουστράρισμα και τώρα δίπλα στην καρυδένια πολυθρόνα που έχω κεντήσει με τα χεράκια μου, στολίζει μία γωνιά του σαλονού μου.....επάνω του καμαρώνει μία παλιά αυθεντική κρυστάλλινη καράφα (συλλεκτική παρακαλώ)  απο το τραίνο ORIENT EXPRESS.....με λικέρ βύσσινο, δικής μου κατασκευής.
Το κεντημένο SAMPLER  που διακρίνεται κορνιζαρισμένο στον τοίχο επάνω απο τη συρταριέρα, είναι δικό μου δημιούργημα ( μόλις του 1996) αλλά βασίζεται σε σχέδιο του 19ου αιώνα !!!
Και με αυτή την ευκαιρία ενημερώνω τις ενδιαφερόμενες ότι έχω μία μεγάλη συλλογή σχεδίων και βιβλίων σχετικών με τα SAMPLERS του 17ου, 18ου και 19ου αιώνα και είμαι πρόθυμη να μοιραστώ τη γνώση και τα σχέδια αυτών των υπέροχων κεντημάτων !!!

12 σχόλια:

  1. ΚΛΑΥΔΙΑ ΜΟΥ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΟΥ!!!!!
    ΕΙΧΑ ΤΗ ΧΑΡΑ ΝΑ ΤΑ ΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΝΑ ΦΑΝΩ ΑΔΙΑΚΡΙΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΜΕΛΕΤΑΩ ΓΙΑ ΩΡΑ!
    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΝΤΗΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥ!!!!!
    ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΑΝΑΒΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου, άλλο που δεν θέλω, δώσε θάρρος στον χωριάτη..... λατρεύω τα παλιά αντικείμενα, έπιπλα, κεντήματα, δαντέλλες, πίνακες, σκεύη.....!!!

      Διαγραφή
  2. Αυτά τα παλια αντικίμενα... πόσες ιστορίες να κρύβουν μεσα τους...Κλαύδια μου....και οσο περνούν τα χρονια τοσο μεγαλώνει η ανεκτίμιτη αξία τους φιλη μου....... να εισαι καλά πολλα φιλια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου τα εκτιμώ απεριόριστα και τα χαίρομαι καθημερινά όμως οι κόρες μου δε συμμερίζονται στο ελάχιστο ούτε το γούστο μου ούτε την αγάπη μου για τα παλιά αντικείμενα......ελπίζω σε καμιά εγγονή που δεν έχω την τύχη να αποκτήσω ακόμη....

      Διαγραφή
  3. Μπορεί να μην μου αρέσουν για το δικό μου σπίτι αλλά πραγματικά ΤΑ ΘΑΥΜΑΖΩ σε άλλων, σήμερα τα θαύμασα στο δικό σου σπίτι, ωραία και νοσταλγικά κομμάτια!!!! Να τα χαίρεσαι με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εvie σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τις ευχές, το προσωπικό γούστο του καθενός είναι σεβαστό, εγώ είμαι παλιατζού απο επιλογή !!!

      Διαγραφή
  4. Είναι πραγματικά ανεκτίμητα...τρελαίνομαι να βλέπω όμορφα πράγματα κι ας είναι κι από φωτογραφίες!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mαρία ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και σε μένα, χαίρομαι να τα θαυμάζω σε φωτογραφίες, σε παλαιοπωλεία, σε σπίτια φίλων, και όταν κάποιοι μου λένε "τι τα μαζεύεις όλα αυτά:::" σωπαίνω, γιατί ξέρω ότι δεν πρόκειται να καταλάβουν...
      Καλό βράδυ και σε σένα

      Διαγραφή
  5. Έρχομαι τρεχάτη από το μπλογκ της Ρένας να θαυμάσω να καμαρώσω το υπέροχο μαυσωλείο σου , όπως λένε οι κόρες σου . Ισως αργότερα αντιληφθούν την συναισθηματική τους αξία και τις αγαπήσουν. Η αλήθεια είναι πως έχεις καλαίσθητα και τέλεια έπιπλα και αντικείμενα που μου έκοψαν την ανάσα. Να τα χαίρεσαι καλή μου και εγώ έχω μόνο παλιά άλλα αγορασμένα και άλλα από τη μαμά, την θεία , τον παππού.Ακόμα και τώρα με την κρίση που δυσκολεύομαι να αγοράσω πάλι τρέχω να δω στα παλαοπωλεία. Καλώς σε βρίσκω και καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νikol χαίρομαι που ταυτίζονται οι προτιμήσεις μας και μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τα παλαιοπωλεία.....όσο για τις κόρες μου, το έχω πάρει απόφαση ότι έχουνε δικαίωμα να έχουνε τις δικές τους αισθητικές αξίες...... ΙΚΕΑ κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα έρθει η στιγμή που θα τα εκτιμήσουν να είσαι σίγουρη !
    Τέτοιος θησαυρός ποιός δεν θα τον λάτρευε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και έχω πάψει να το πιστεύω, ελπίζω σε κάποια εγγονή....αν θέλει ο Θεός...
      Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα παρηγορητικά σου λόγια

      Διαγραφή