Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Aγαπημένα παλιά αντικείμενα......συνέχεια.....

Συνεχίζω λοιπόν ακάθεκτη την παρουσίαση του Μαυσωλείου μου......με αντικείμε και έπιπλά είτε των γιαγιάδων και λοιπων συγγενών, είτε φίλων και αγνώστων που τα περιποιήθηκα , τα έβαλα στο σπίτι μου και τα χαίρομαι καθημερινά.....
Το φωτιστικό απο αλπακά, προικώο της γιαγιάς μου, φωτίζει το σαλόνι μου......και η καρυδένια συρταριέρα της, επίσης.....
Αυτό το τραπεζάκι ήτανε παραπεταμένο σε μία αποθήκη, στη δουλειά μου, πανάθλιο, βαμμένο με πράσινη λαδομπογιά.....με τη βοήθεια του συζύγου μου, ανακαινίσθηκε πλήρως, και στολίζει το σαλόνι μου !!!
Οι κρυστάλλινες καράφες περιέχουν  λικέρ βύσσινο δικής μου κατασκευής και η χαμηλή ορθογώνια είναι συλλεκτική (αυθεντική απο το τραίνο ORIENT EXPRESS)
Αυτό το SAMPLER σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου και κεντήθηκε απο εμένα, με τη βοήθεια των σχετικών βιβλίων και μελέτη των διαφόρων παλαιών μοτίβων και του συμβολισμού τους (δένδρο της ζωής=ευζωία, καλάθι με καρπούς= αφθονία, οίκος= προστασία του σπιτιού, αντικρυστά πουλιά= οικογενειακή ευτυχία, παγώνι= αιωνιότητα, γιρλάντα με λουλούδια= διαχρονικότητα κλπ) σας το παρουσιάζω γιατί τα SAMPLERS  τα λατρεύω και γιατί αποτελούν παλαιότατα δείγματα κεντητικής τέχνης που η καταγραφή τους ξεκινάει απο τον 11ο αιώνα !!!
Ενα πολύ ιδιαίτερο σκεύος, απο τα κειμήλια της γιαγιάς, εδώ σερβίρανε το χαβιάρι......
Μερικές απο τις διασωθείσες πορσελάνες των γιαγιάδων........
Aτή η τετραλογία των αγαπημένων μου SAMPLERS είναι ακριβή αντίγραφα Μουσείων απο πρωτότυπα έργα του 19ου αιώνα !!!
Εδώ έχουμε τα δύο κεντημένα άκρα ενός παμπάλαιου τσεβρέ (της πεθεράς μιάς φίλης που ήθελε να τον ξεφορτωθεί γιατί δεν μαζεύει "παλιοπράγματα") !!!Τον διέσωσα φυσικά !!!

28 σχόλια:

  1. Διαβάζοντας την προηγούμενη ανάρτηση "Το Παλιατζίδικο της Κλαυδίας" είπα πως κάνεις λάθος θα έπρεπε να γράφεις "Η Αντικερί της Κλαυδίας" σε αυτή την ανάρτηση σου θα πω πως δεν είναι τίποτα από τα δύο αλλά είναι "Οι θησαυροί της Κλαυδίας" γιατί μόνο έτσι θα μπορούσα να τα χαρακτηρίσω.... σπάνια κομμάτια "ανεκτίμητης αξίας" μια και κουβαλάνε τόσα χρόνια και τόσες ιστορίες επάνω τους!!!! Πολλά πολλά φιλιά Κλαυδάκι μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκυ μου σίγουρα δεν πρόκειται για αντίκες αξίας, είναι παλιά έπιπλα που έχουνε και συναισθηματική αξία για μένα και ταιριάζουνε στο γούστο και τις απαιτήσεις μου....πάντως έχω απωθημένο να ήμουνα ιδιοκτήτρια μιάς αντικερί....θα ήμουνα πραγματικά ευτυχής αν και δεν ξέρω αν θα μπορούσα να αποχωριστώ στα εμπορεύματά μου....!!!

      Διαγραφή
  2. Ήρθα πάλι να απολαύσω τα παλιά.....Έχεις μια πλούσια συλλογή και σε συγχαίρω που τα κράτησες και τους έδωσες νέα ζωή τιμώντας τα στο σπίτι σου!

    Έχω κι εγώ ένα σε ασήμι μικρότερο από το δικό σου, σαν αυτό για το χαβιάρι, το δικό μου είναι για επιτραπέζιο βούτυρο. Τα δε κεντήματα σου απλά υπέροχα!!!!

    Να τα χαίρεσαι και να τα ζεις με υγεία, έχεις κάνει τη γιαγιά, τη θεία υπερήφανες, που τα έχεις σώσει από του χρόνου τις ταλαιπωρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Evie σε ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα σχόλιά σου, πάντα μου άρεσαν τα παλιά αντικείμενα, οι βόλτες σε παλαιοπωλεία, χωρίς να θαυμάζω απαραίτητα μόνο τα σπάνια ή πανάκριβα κομάτια....οι γιαγιάδες μου και οι θείες, πράγματι πήρανε ανέλπιστη χαρά με τις επιλογές μου, όσο για τα κεντήματα τα λατρεύω και θέλω να μοιραστώ αυτή τη λατρεία και με άλλους !!!

      Διαγραφή
  3. Το σπίτι σου είναι ένα θαυμάσιο μουσείο.
    Το χρέος σου να μαζέψεις και να διαφυλάξεις τα κειμήλια το έκανες.
    Σου μένει τώρα να περάσεις το μεράκι σου αυτό και στα κορίτσια σου για να ζήσουν και να διατηρηθού ακόμη μια γενιά τα κειμήλια...
    Φιλιά πολλά...
    ΥΓ Πρέπει να κάνουμε κάτι για τα samplers.... οπωσδήποτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φλώρα μου, η αλήθεια είναι ότι είμαι πανευτυχής για όσους και όσα με περιτριγυρίζουν αλλά το μέλλον των οικογενειακών κειμηλίων το βλέπω αβέβαιο και μάλλον....ζοφερό, οι κόρες μου είναι λάτρεις του ΙΚΕΑ !!!
    Γι αυτό θέλω να γίνει κάτι με τα SAMPLERS, ώστε να μοιραστώ έστω αυτό το υλικό με άλλους που θα το εκτιμήσουν !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ολα καταπληκτικα αλλα εμειναν τα ματια μου στις κουκλιστικες κανατουλες.........λατρευω αυτα τα σπιτια που ναι γεματα αναμνησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Σοφία μου στο ίδιο μονοπάτι βαδίζω γι΄αυτό επέλεξα να μαζέψω όλα τα παλιά, τα παράταιρα, τα παραπεταμένα....οι πορσελάνες είναι τα απομεινάρια απο 4 διαφορετικά σερβίτσια τσαγιού...

      Διαγραφή
  6. Τι να πω τώρα ! Έμεινα άφωνη !Τέλειο το σαλόνι και δεν είναι καθόλου μα καθόλου μαυσωλείο !Αν ήμουνα ποτέ εκεί , θα χρειαζόμουν ώρες ατελείωτες να τα θαυμάζω και να μαθαίνω την ιστορία τους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε προσκαλώ για τσάι ή καφέ όποτε θέλεις....γιατί ταιριάζει πολύ το γούστο και η νοοτροπία μας νομίζω...έλα και στο στέκι μας στις Χρυσομέλισσες έχουμε και εκεί μία υπέροχη ξύλινη παλιά ντουλάπα , του συχωρεμένου του θείου μου του Τιμόθεου, που τα παιδιά του θέλανε να την βγάλουνε στο πεζοδρόμιο.....αν είναι δυνατόν !!!!

      Διαγραφή
  7. Τι γίνεται εδώ καλέ...... Τι φανταστικά κομμάτια είν' αυτά, όλα ένα κι' ένα!!!! Μπράβο βρε Κλαυδία, θέλεις να σώσεις την παράδοση και σε θαυμάζω! Όλα υπέροχα και τα samplers καταπληκτικά, γεια στα χεράκια σου!!!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλία μου χάρηκα για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια, ομολογώ πάντως ότι το κίνητρό μου δεν ήτανε να σώσω την παράδοση αλλά εντελώς εγωιστικά ,να ικανοποιήσω το προσωπικό μου πάθος για τα παλιά έπιπλα και αντικείμενα......σε προσκαλώ επίσης αν κατέβεις Αθήνα, για καφεδάκι.....θα χαρώ πολύ !!!

      Διαγραφή
  8. Καλε....ενα σπιτι θαυμα!!! Πολυ ωραια πραγματα..
    και οτι ειναι κειμηλιο, ειναι βεβαια ανεκτιμητης αξιας!!Ετσι δεν ειναι!?!?!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφάκι μου πράγματι για μένα τα παλιά και τα κειμήλια είναι ανεκτίμητης αξίας...όμως οι κόρες μου έχουν άλλη άποψη.........

      Διαγραφή
  9. Ορίστε, χρειάστηκε μια βόλτα οργανωμένη απο άλλους και μετά μια περιγραφή της βόλτας απ'το μπλογκ μια κοπέλας για να βρώ το μπλογκ των γειτονισσών μου! Όντως οι γιαγιάδες κι οι θείες όλων των παλιών επίπλων που τα αγαπάμε και τους δίνουμε νέα ζωή εμείς οι επόμενοι, θα ζούνε κι αυτές, στη σκέψη μας όποτε τα κοιτάμε και τα θαυμάζουμε, είτε εμείς είτε απ'τα μάτια των άλλων. Ζήτω τα παλιά έπιπλα, κι οι ορεξάτοι άνθρωποι σαν κι εσένα! (μμμ! λικέρ βύσσινο! ανταλλάσσω ένα ποτηράκι με κυδωνόπαστο μαμάς!)
    Κατερίνα (Ψιτ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μας έδωσε μεγάλη χαρά η επίσκεψή σου και ελπίζουμε άμεσα να έρθεις και στο στέκι μας να σε κεράσουμε λικέρ βύσσινο, να γνωριστούμε και να ανταλλάξουμε ιδέες......σε περιμένουμε Στραταίων 1 είμαστε εκεί σχεδόν κάθε απόγευμα 5.00-7.00

      Διαγραφή
  10. Απίθανα όμορφα κομμάτια! Ανεκτίμητοι θησαυροί άλλων εποχών! Θύμησες αλλοτινές! Να'σαι καλά, Κλαυδία που αγαπάς όλα αυτά τα μοναδικά κειμήλια και τα "τιμάς" προσφέροντάς τους μια ξεχωριστή θέση τόσο στο σπιτικό σου όσο και στην καρδιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πέπη χάρηκα για την επίσκεψή σου και τα καλά σου λόγια, έχω "κόλλημα" με τα παλιά από παιδί και συνεχίζω.......έχω επιβάλλει και στους υπόλοιπους στο σπίτι την άποψή μου, και ο άνδρας μου το έχει αποδεχτει αδιαμαρτύρητα, οι κόρες όμως........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΧ ΚΑΛΥΔΙΑ ΜΟΥ, ΤΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΩΣΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ!!!!
    ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ!!!!
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΔΑΣ ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!!!!
    ΧΑΑΧΑΧΑΧΑ!!!!
    Ο ΘΕΙΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΣ ΘΑ ΧΑΙΡΕΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΒΛΕΠΗ!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου μάλλον αυτά όλα σώσανε εμένα.....γιατί τα εκτιμώ πραγματικά και με εκφράζουν απόλυτα αισθητικά , όσο για να τα πάρω μαζί μου.....αδύνατον όμως θα πρέπει να σκεφτώ εγκαίρως και να τα δωρίσω κάπου που θα πιάσουνε τόπο....

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα Κλαυδία μου με πόση χαρά ξαναέρχομαι να απολαύσω τα παλιά σου αντικείμενα . Τώρα βλέπω ότι μαζεύεις και εσύ ότι παλιό θέλουν να ξεφορτωθούν. Ακριβώς αυτό κάνω και εγώ , οι συγγενείς μου νοιώθουν ανακούφιση που τα ξεφορτώθηκαν και εγώ γεμίζω την ψυχή μου , χαιδεύοντας , καθαρίζοντας και λουστράροντας τις παλιές αξίες.
    Ο θησαυρός σου έχει ανεκτίμητη συναισθηματική αξία ,όπως κάθε τι παλιό. Καλό βράδυ σου εύχομαι .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τέλεια!! Έχω τρέλα με τα παλιά αντικείμενα. Κρύβουν ένα μυστήριο μέσα τους. Καλά έκανες και τα κράτησες και τα περιποιήθηκες. Μακάρι να είχα κι εγώ τέτοια αντικείμενα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Nikol και Μαριάννα καλώσήρθατε στο σπιτάκι μας, εγώ ξεκίνησα να δείχνω τα κειμήλιά μου και σε λίγο θα πάρει σειρά η Μαρία. Χαρήκαμε για την επίσκεψή σας και για τη διαπίστωση ότι μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τα παληά, τα αυθεντικά τα χειροποίητα...θα χαρούμε να γνωριστούμε κι απο κοντά, ελάτε ένα απογευματάκι στο στέκι μας...έχουμε κι εκεί μία υπέροχη παλιά ξύλινη ντουλάπα.....κερνάμε καφέ και τσάι οι Χρυσομέλισσες χαίρονται να κάνουν καινούργιους φίλους!!! (στείλτε μας μεηλ για λεπτομέρειες....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κλαυδία μου θαύμασα και τις δύο αναρτήσεις σου με τα εκθέματα του σπιτιού σου και παρηγορήθηκα οτι δεν είμαι μόνο εγω ...παλαιών αρχών!χαχαχαχα Κοντεύω κι εγω να κάνω το σπίτι μαυσωλείο,αφού τα νέα αποκτήματα είναι σταγόνα στον ωκεανό,αλλά είμαι τόσο περήφανη πια γι αυτά που κάποτε μισούσα!
    Αν δε φοβόμουν μη θεωρηθεί υπερβολή και επιδειξιομανία θα αναρτούσα τα έπιπλα,αλλά θα στα στείλω κατ ιδίαν.Θα κάνω μία ανάρτηση ακόμα με μικροπράγματα
    Φιλιά πολλά να τα χαίρεσαι και να καμαρώνεις,ξέρω πολύ καλά τι κουβαλούν!!!
    Χαρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά πάντα χάιρομαι να σε διαβάζω και σ΄ευχαριστώ γι αυτή την επίσκεψη !!! Προς Θεού ανάρτησε και τα δικά σου παλιά αγαπημένα έπιπλα και αντικείμενα, δώσε μας την ευκαιρία να τα καμαρώσουμε, σίγουρα δεν πρόκειται για επιδειξιομανία, μη με κάνεις να έχω ενοχές, γιατί ούτε μου πέρασε απο το μυαλό, εξ άλλου τα δικά μας παλιά είναι οικογενειακά παλιά κομμάτια καθημερινής ζωής και όχι πανάκριβες αντίκες αγορασμένες σε πλειστηριασμούς και οίκους δημοπρασιών......ας τα χαρούνε τα ματάκια μας όσο μπορούμε !!!!

      Διαγραφή
  17. Πολυ ομορφα κομματια!!Αληθινος θησαυρος-κειμηλια!!
    Να τα χαιρεσαι Κλαυδια γιατι φαινεται η αγαπη που τα εχεις και σε ευχαριστουμε που τα χαρηκαμε και εμεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή